Warning: getimagesize(images/WhatsApp-Image-۲۰۲۰-۱۱-۲۳-at-۱۰.۲۵.۰۶-۱.jpeg): failed to open stream: No such file or directory in /home۲/lashten۲/public_html/plugins/content/multithumb/multithumb.php on line ۱۵۵۸

Warning: getimagesize(images/WhatsApp-Image-۲۰۲۰-۱۱-۲۳-at-۱۰.۲۵.۰۶-۱.jpeg): failed to open stream: No such file or directory in /home۲/lashten۲/public_html/plugins/content/multithumb/multithumb.php on line ۱۵۵۸
Multithumb found errors on this page:

There was a problem loading image 'images/WhatsApp-Image-۲۰۲۰-۱۱-۲۳-at-۱۰.۲۵.۰۶-۱.jpeg'
There was a problem loading image 'images/WhatsApp-Image-۲۰۲۰-۱۱-۲۳-at-۱۰.۲۵.۰۶-۱.jpeg'

WhatsApp-Image-2020-11-23-at-10.25.06-1.jpeg

به گزارش روابط عمومی :شهردار لشت‌نشا طی نشستی هم‌گام با جمعی از بانوان، جوانان و شهروندان حامی محیط زیست بر مدیریت صحیح مقوله پسماند و لزوم مشارکت فعال نیروهای مردم‌نهاد برای فرهنگ‌سازی و آموزش خانواده‌های لشت‌نشایی در رابطه با طرح تفکیک زباله از مبدا و تبدیل زباله‌های مورد نظر به کمپوست تاکید کرد.
نشست سید حسن میرهاشمی، شهردار لشت‌نشا با جمعی از بانوان، جوانان و شهروندان حامی محیط زیست و مدیران یکی از شرکت‌های مطرح در حیطه محیط زیست و تفکیک زباله برگزار شد.
 
شهردار لشت‌نشا در این جلسه که روز گذشته در محل شهرداری برگزار شد، طرح جداسازی پسماندهای خشک و تر و تفکیک زباله از مبدا و تبدیل زباله‌های تر را به کمپوست و کود گیاهی بسیار حائز اهمیت دانست و بر مدیریت صحیح مقوله پسماند و لزوم همکاری و مشارکت نیروهای مرد‌م‌نهاد جهت ترویج این طرح و آموزش و فرهنگ‌سازی در این زمینه تاکید کرد.
 
شهردار لشت‌نشا تصریح کرد: به طور کلی، از جمله مزایای این طرح کاهش حجم زباله‌های شهری و عدم هدایت شیرابه‌های مضر و سمی به محیط زیست است که حتی می‌توان آن را از جنبه‌های متعدد دارای صرفه اقتصادی نیز دانست.
 
گفتنی است در این نشست در جهت ایجاد گروهی برای همکاری و مساعدت در امر مدیریت صحیح پسماند و کاهش آلودگی‌های محیط زیستی توافقی حاصل آمد و بر مشارکت فعال و همه‌جانبه نیروهای مردم‌نهاد و بهره‌مندی از ظرفیت و توانمندی آنان در این عرصه تاکید شد.
 
شایان ذکر است کمپوست کودی است که از بازیافت مواد ارگانیک (مواد زائدی که ازگیاهان و حیوانات برجای می‌مانند) به دست می‌آید. به دیگر سخن، پوسال یا کمپوست پسماندهای آلی تجزیه شده و نسبتاً پایدار حاصل فرایند پوسش هستند و پوسش یا کمپوست کردن عمل پوساندن و تجزیه بقایای گیاهی، حیوانی یا زباله‌های شهری همچنین لجن فاضلاب است که تحت شرایط خاص و روش‌های گوناگون انجام می‌گیرد. این عمل شاید کهن‌ترین روش بازیافت باشد.
 
از کمپوست (Compost) در باغبانی و کشاورزی به عنوان تقویت‌کننده خاک استفاده می‌شود. کارشناسان کشاورزی عقیده دارند کمپوست یکی از بهترین کودهای گیاهی و تقویت‌کننده‌های طبیعی خاک است و می‌تواند جایگزین خوبی برای کودهای تجاری شود. مهمترین حسن این کود، ارزان بودن آن است. شما می‌توانید بدون پرداخت حتی یک ریال آن را در خانه‌تان تولید کنید.
 
استفاده از کمپوست ساختار خاک را ارتقا می‌دهد، محتوای خاک را تقویت می‌کنند و سبب می‌شود خاک مدت زمان بیشتری بتواند آب را در خود نگه دارد. کمپوست قدرت باروری خاک را افزایش می‌دهد و کمک می‌کنند ریشه‌های سالم در گیاه رشد کند.
 
b_300_0_16777215_00_images_WhatsApp-Image-2020-11-23-at-10.25.06.jpeg
b_300_0_16777215_00_images_WhatsApp-Image-2020-11-23-at-10.25.05.jpeg
b_300_0_16777215_00_images_WhatsApp-Image-2020-11-23-at-10.25.05-1.jpeg
روابط عمومی شهرداری لشت نشا

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

سال ۱۴۰۳

گالری تصاویر

تاریخچه شهر

لَشتِ نِشا (به گیلکی: لٚشتˇنشاٰ) یکی از شهرهای استان گیلان در شمال ایران است. این منطقه به عنوان «بهشت گمشده گیلان» شناخته می‌شود.
این شهر با جمعیت ۱۰٬۶۲۲ نفر (برآورد ۱۳۹۰خ) در بخش لشت نشا شهرستان رشت قرار دارد. مساحت بخش لشت نشا ۱۶۲ کیلومتر مربع و مساحت مرکز شهر لشت نشا ۵/۲۳ کیلومترمربع است. بخش لشت نشا یکی از بخشهای حاصلخیز شهرستان رشت می‌باشد که ارتفاع آن از دریا ۱۸-الی متر است. لشت نشا در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی رشت قرار دارد.
مردم لشت نشا گیلک هستند و به زبان گیلکی با لهجه بیه‌پس سخن می‌گویند.

اطلاعات تماس

روابط عمومی: ۳۱۴۰۲۵۵۳

شهرداری: ۳۱۴۰۲۵۵۲

دورنگار:

آدرس: لشت نشا

ایمیل: info@lashtenesha.ir