Warning: getimagesize(images/۱۳۹۵۰۵۱۳۱۲۳۰۰۵۷۱۱۸۲۷۹۱۹۴.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /home۲/lashten۲/public_html/plugins/content/multithumb/multithumb.php on line ۱۵۵۸

Warning: getimagesize(images/۱۳۹۵۰۵۱۳۱۲۳۰۰۵۷۱۱۸۲۷۹۱۹۴.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /home۲/lashten۲/public_html/plugins/content/multithumb/multithumb.php on line ۱۵۵۸
Multithumb found errors on this page:

There was a problem loading image 'images/۱۳۹۵۰۵۱۳۱۲۳۰۰۵۷۱۱۸۲۷۹۱۹۴.jpg'
There was a problem loading image 'images/۱۳۹۵۰۵۱۳۱۲۳۰۰۵۷۱۱۸۲۷۹۱۹۴.jpg'

139505131230057118279194.jpg

 سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از برگزاری غیرعلنی و متناوب مجلس در هفته‌های آینده با حضور وزرای دولت خبر داد. به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۶ فروردین ۹۶) در نشست‌خبری در تشریح جلسه غیرعلنی امروز پارلمان، اظهار داشت: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس جمع بندی‌های خوبی از سوی هیئت رئیسه مجلس با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس موارد ۲۰ گانه در حوزه اقتصادی، اجتماعی و مسائل فرهنگی که از پیش احصا شده بود به استحضار نمایندگان مجلس رسید.


وی با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی باید همه قوا با یکدیگر همکاری و همدلی کنند، گفت: در این جلسه پیشنهاداتی پیرامون این موضوع مطرح شد و قرار شد که اقدامات جدی، پرهیز از شعارها با رویکرد توجه به اقتصاد مقاومتی صورت گیرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین بحران آب را یکی از موارد ۲۰ گانه مطرح شده در جلسه غیرعلنی امروز  عنوان کرد و افزود: ما امروز در کشور آب بحران جدی روبرو هستیم که باید راهکارهای جدی برای آن اندیشیده شود.

نعمتی همچنین تعیین و تکلیف حل موضوع صندوق های بازنشستگی را یکی دیگر از موارد بررسی شده در جلسه غیرعلنی امروز پارلمان دانست و گفت: مشکلات روستاها نیز یکی دیگر از مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت که اشتغال و مشکلات روستاییان از مهمترین آنها بود.

وی رسیدگی به وضع دیوانی کشور را یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در جلسه غیرعلنی مجلس دانست و گفت: با توجه به تذکراتی که به دولت بارها داده شده حجم دولت نسبت به گذشته بیشتر شده که باید حجم دولت کاسته شود تا رسیدگی به امور بهتر صورت گیرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی، بانک مرکزی، پیمانکاران و بانک‌ها را یکی دیگر از چالش‌های پیش روی کشور دانست و تأکید کرد: در این جلسه بر موضوع بدهی دولت که بالغ بر ۷۰۰ هزار میلیارد تومان است رسیدگی و قرار شد با دولت در این زمینه نشست‌هایی داشته باشیم تا این مسئله ساماندهی شود.

نعمتی یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جلسه را فقدان آمایشی سرزمینی اعلام کرد و گفت: این موضوع جزو مواردی است که شناسایی شده و در این جلسه به آن پرداخته شد.

وی میزان طرح‌های کلنگ زده شده نیمه تمام را بالغ بر ۶۰۰ هزار میلیارد تومان دانست و افزود: این موضوع در جلسه غیرعلنی امروز مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین آلودگی هوای تهران و کلان شهرها و جهش صادراتی نرخ رشد اقتصادی را از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه غیرعلنی امروز خانه ملت اعلام و تصریح کرد: اخیرا نرخ رشد اقتصادی ۱۱ درصد اعلام شده که فکر می کنیم به دلیل تعطیلی کارخانجات این نرخ پایدار نباشد بنابراین باید به نرخ رشد پایدار اقتصادی باشیم.

نعمتی همچنین افزود: نحوه اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی نیز از مواردی بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی در ادامه بررسی میزان تصادفات جاده‌ای و همینطور تخصیص اعتبارات لازم برای طرح تحول سلامت و وضع معیشت فرهنگیان و همین طور شناخت ظرفیت‌های استانی و یارانه‌ها را نیز از جمله مواردی دانست که در جلسه علنی مجلس قرار گرفت.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما معتقدیم که بالاخره وضعیت یارانه‌ها باید تعیین و تکلیف شود و تمهیداتی اندیشیده شود که افراد نیازمند تحت حمایت قرار گیرند، به هر حال با توجه به اینکه دولت و مجلس از مردم رأی می‌گیرند در این زمینه محافظه کارانه عمل می کنند.

نعمتی اضافه کرد: در این جلسه با پیشنهاد نمایندگان مقرر شد که جلسات غیرعلنی با حضور وزرای دولت کارشناسان و منتقدان در حوزه اساسی کشور به صورت متناوب در هفته های آینده نیز برگزار شود اما تعداد آن هنوز مشخص نیست که تصمیم گیری در مورد این موضوع به بررسی نمایندگان و پیشنهادات آنان ظرف ۱۰ یا ۱۵ روز آینده بستگی دارد.

وی خاطرنشان کرد نحوه جلسات مجلس از این به بعد تغییر می کند که ممکن است جلسات غیرعلنی بیشتری داشته باشیم.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

سال ۱۴۰۳

گالری تصاویر

تاریخچه شهر

لَشتِ نِشا (به گیلکی: لٚشتˇنشاٰ) یکی از شهرهای استان گیلان در شمال ایران است. این منطقه به عنوان «بهشت گمشده گیلان» شناخته می‌شود.
این شهر با جمعیت ۱۰٬۶۲۲ نفر (برآورد ۱۳۹۰خ) در بخش لشت نشا شهرستان رشت قرار دارد. مساحت بخش لشت نشا ۱۶۲ کیلومتر مربع و مساحت مرکز شهر لشت نشا ۵/۲۳ کیلومترمربع است. بخش لشت نشا یکی از بخشهای حاصلخیز شهرستان رشت می‌باشد که ارتفاع آن از دریا ۱۸-الی متر است. لشت نشا در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی رشت قرار دارد.
مردم لشت نشا گیلک هستند و به زبان گیلکی با لهجه بیه‌پس سخن می‌گویند.

اطلاعات تماس

روابط عمومی: ۳۱۴۰۲۵۵۳

شهرداری: ۳۱۴۰۲۵۵۲

دورنگار:

آدرس: لشت نشا

ایمیل: info@lashtenesha.ir